Strona 8 z 10

Re: Numer drugi - powered by SLG

: 08 kwie 2018, 20:51
autor: Kamil
Obrazek
Obrazek

17" w Scirocco to jak najbardziej dobry rozmiar ;) i nie mówcie, że nie.

Re: Numer drugi - powered by SLG

: 08 kwie 2018, 22:20
autor: L.W!z
Nieźle wygląda. a jaka opona? Zawias seria?

Re: Numer drugi - powered by SLG

: 08 kwie 2018, 22:41
autor: Kamil
Na przymiarkę 205/40, ale myślę sobie, że z przodu będzie 195/40. Zawieszenie kit -60/-60, ale już paroletnie, więc pewnie siedzi niżej niż kiedyś.

Re: Numer drugi - powered by SLG

: 14 lut 2020, 21:01
autor: Kamil
Zaskakująca regularność :) znów niemal 2 lata od ostatniego update'u.

No to zaczynamy przepoczwarzać się przed zlotem, żeby dojechać bezpiecznie, a wcześniej przejść przegląd bez kombinacji alpejskich.
W grudniu minie 10 lat, od kiedy kupiłem zielone scirocco i tak na dobrą sprawę, to poza swapem i zmianą zawieszenia na to wyjęte ze scali, mechanicznie nie robiłem przy samochodzie praktycznie nic a nic... no i przyszła kryska na Matyska. Doszedłem do wniosku, że w tym roku samochód będzie w takim stanie, że bez łaski diagnosty dostanę pieczątkę.
Nazbierałem śmieci, części, gratów, szpejów i innego badziewia i odstawiłem samochód do SLG. Oczywiście wiadomo, że jak się rozbabra gówno, to zaczyna śmierdzieć, więc powoli zacząłem bać się odbierać telefony od Hołka :D zakres miał być trochę mniejszy, niż wyszedł, no ale to przecież zawsze tak jest... no i wyszło tak:
- uszczelnienie silnika (aluminiowa miska z ABF-a, uszczelnienie podstawki filtra, uszczelnienie aparatu zapłonowego i jeszcze paru innych dupereli) + olej Manol Racing 10w60);
- uszczelnienie skrzyni przy przegubach i przy lince prędkościomierza + wymiana oleju;
- wymiana poduszki przy rozrządzie i przy skrzyni;
- zmiana hamulców na 280 mm z zaciskami z omegi, tarcze Mikoda GT, przewody w stalowym oplocie i takie tam;
- wymiana łożysk w przednich kołach;
- wymiana wszystkich gumowo-metalowych elementów zawieszenia (tuleje w wahaczach, gumki stabilizatorów, sworznie);
- zmiana wysłużonego zawieszenia na gewinde od Gółka (Tuning art chyba, czy coś, twarde jak skurwisyn... ale co zrobić ;) );
- wymiana gum tylnych amortyzatorów;
- montaż camberów z Youngtimer Motorsport;
- poprawka wydechu (kolektor z ABF-a, custom dwururka, tłumiczek imitujący kutalizator, łączenie z v-bandem, żeby było łatwiej demontować i przyszłościowo miejsce na sondę);
- regeneracja maglownicy, zmiana kolumny, krzyżaka, stacyjki z blokadą (poprzednia złamana przy kradzieży). Jezu, jak fajnie, jak kierownica nie lata, jak starej ku...e cycki. Jak już przy kierownicy jesteśmy, to wpadła Momo Corse z nowym przyciskiem klaksonu :).

To chyba z grubsza wszystko. Się nazbierało na całkiem duży serwis.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W międzyczasie wpadły Azev-y A 8x17 i rozpocząłem testy chińskich opon, z przodu 195/40/17 Nankang, z tyłu 205/40/17 Imperial Ecosport2 (piękna sprawa, bo kupione nowe po ok. 120 zł :D). Zobaczymy co to będzie. Dekielki z ładnymi logosami Azev też są :).

W sumie dość nisko wyszło.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Teraz przed zlotem gaz out, hamulce z tyłu in i trochę estetyki, gadżetów itp. i będzie spoko :).

Re: Numer drugi - powered by SLG

: 15 lut 2020, 09:47
autor: L.W!z
Wygląda legitnie :)

Re: Numer drugi - powered by SLG

: 16 lut 2020, 12:02
autor: Mowad
Pytanie techniczne - czemu taki olej?

Re: Numer drugi - powered by SLG

: 16 lut 2020, 13:04
autor: Kamil
Pytasz o parametry, czy o markę? :)

Zaczynając od d... strony, to marka jest z polecenia Noorka - używa i na razie chwali.
Co do parametrów, no cóż... jak już wytoczę scirocco, to dostaje po dupie, no nie żałuje mu, a że klimat nam się ocieplił, to latem będzie tylko gorzej, a on jeździ w zasadzie tylko latem.
Wcześniej był Valvo VR1. Rozważałem właśnie kontynuację Valvo albo Motula x-power 8100, a tu pojawił się dodatkowy konkurent.
Poza tym ten Mannol jest tani ;). Może to durny argument, ale przy moich przebiegach, rzędu 2-3 kkm rocznie przy pomyślnych wiatrach, zmiana np. Millersa raz do roku, to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Valvo było w podobnej cenie, a Motul dwukrotnie droższy. O Valvo słyszałem, że jest często podrabiany. Słyszałem też opinię, że pod wpływem temperatury strasznie rzednie. Nie wiem ile w tym prawdy, ale tak słyszałem.

Może olej o takich parametrach, to przerost formy nad treścią, ale zaszkodzić mu nie zaszkodzę lepszym olejem, więc przy rozsądnej cenie tak sobie wybrałem.

Re: Numer drugi - powered by SLG

: 17 lut 2020, 16:30
autor: scirorider
Brawo Kamil,

będzie co podziwiać na zlocie :) dobrze że w tym roku drogi równe i dojazd do ośrodka również cywilizowany to nie będzie stresu :)

Naprawdę jestem ciekaw jak na żywo na tych 17 tkach wygląda i czy plomby nie wylatują bo dla mnie na 16 tkach jest już masakra... no ale może to też jakość zawieszenia.

To zawieszenie to jakiś custom ? Masz jakieś foty ? Jakie koszta ?

Pozdro

Re: Numer drugi - powered by SLG

: 17 lut 2020, 18:05
autor: Kamil
Się napodziwiasz... ;) starego, porysowanego strucla :D Niestety wszystkie te naprawy to taka historia, że w ogóle z zewnątrz nie widać efektów. No ale co? Zrobić trzeba.

Kiedyś na forum panowała zasada, że do scirocco tylko 15", bo 14" za mało, a 16'' za dużo, o siedemnastkach nikt nie chciał nawet słuchać. No to ja myślę, że te zdjęcia zadają kłam tej teorii ;).
Jeśli chodzi o plomby, to zestaw sobie to wszystko - twardy chiński gwint dość mocno skręcony i pozbawiony z przodu helperów, brak poduszek amorów na górze, opona 195/40... myślisz, że jakieś plomby mi się jeszcze ostały? :P A przejechałem 40 km po odbiorze.

A cambery to takie ustrojstwo: https://yt-motorsport.eu/camber-plate-c ... 1-scirocco
Musiały być, bo felga tej szerokości zaparła się o kolumnę. Dokładną zasadę działania tego wyjaśni Ci Hołek na zlocie, jak nadal będziesz zainteresowany, ja wiem tyle, że kąt pochylenia kolumny jest regulowany na górze i dzięki temu udało się ją trochę wepchnąć do środka.
Poniżej dla porównania zdjęcie na starym i nowym zawieszeniu. I z ciekawostek zdjęcie z dekielkami, bo one jednak zmieniają te felgi znacząco.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Numer drugi - powered by SLG

: 17 lut 2020, 21:26
autor: kostrzyk
Fajna koza :D

Re: Numer drugi - powered by SLG

: 17 lut 2020, 21:39
autor: Kamil
I już podobno wiele niżej nie będzie... :( przynajmniej na tym kole. :roll: A ono mi się podoba i tak o...

Re: Numer drugi - powered by SLG

: 18 lut 2020, 10:49
autor: kostrzyk
dowal przedni "spojla" od bountego i będzie git :P

jak coś mam płaskie dekle od borbeta, może Ci podejdą, a ja chyba rezygnuje z tamtej koncepcji, jak coś daj znać zmierzę średnice.


co do wydechu, masz niezłą zwężkę na łączeniu 2-1, i co to za element za łącznikiem elastycznym, strumienica, czy puszka ogniowa?

Re: Numer drugi - powered by SLG

: 18 lut 2020, 11:13
autor: Kamil
Zupełnie płaskie dekle się nie sprawdzą, bo te dekielki od Azevów są takie śmiesznie pofalowane. Są dwa rodzaje tych dekli, z wystającym logo i bardziej płaskie (gdzie logo nie wystaje):

Obrazek

Obrazek

Może uda mi się kiedyś te płaskie upolować, bo są ładniejsze. Niemniej dziękuję za ofertę :)

Co do wydechu, to ten element za złączem elastycznym to taki mini tłumik z jakiegoś Lancera czy czegoś podobnego. Ma udawać katalizator i liczę, że diagnosta się nabierze :D.
A co do zwężki, to chyba po prostu wyżej dupy nie podskoczysz, trzeba jakoś przejść do docelowej średnicy. Supersprint i wszelkie jego kopie to podobna historia https://www.supersprint.com/ww-en/vw-go ... ngine.aspx
Mi się mniej podoba moment zejścia 4-2, w sensie jak runnery z poszczególnych cylindrów zbiegają się w dwururkę, ale to już kwestia oszczędności :) TA Śmietnix do golfa mk1 16v kosztuje koło 1100 zł i i tak trzeba go dopracować. Natomiast kolektor z ABF-a kosztował mnie 100 albo 150 (nie pamiętam, bo dawno to było). I tak wcześniej miałem zejście 4-1, więc tu i tak jest lepiej.

Ps. spoiler od Bountiego mam :) przymierzę i zobaczę, czy dam radę z garażu wyjechać :P.

Re: Numer drugi - powered by SLG

: 18 lut 2020, 18:56
autor: mskostek
A nie mozesz sobie wytoczyć takich dekielków ?

Re: Numer drugi - powered by SLG

: 18 lut 2020, 19:54
autor: Kamil
Nie są aż tak niedostępne i drogie, żeby się bawić w takie rzeczy komercyjnie. Jakby to było płaskie, to pewnie żaden problem, a tak to i jakoś zeskanować by te krzywizny trzeba i pewnie sporo roboty z obrobieniem tego. Nie znam się na tym, ale wyobrażam sobie, że to masa dobrej, drogiej i nikomu niepotrzebnej roboty :).

No i aż tak mi nie zależy, żeby koło tego skakać :). Jak się trafią to będą, jak nie, to nie...

Na marginesie, trafiłem na jebaju zdjęcie tych felg z płaskim deklem: https://www.ebay.de/itm/Felgendeckel-pa ... SwrklU2xeq