Numer drugi - powered by SLG
- Kamil
- Kapitan Bomba
- Posty: 2832
- Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5363528
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Numer drugi - powered by SLG
17" w Scirocco to jak najbardziej dobry rozmiar i nie mówcie, że nie.
- Załączniki
-
- 20180408_180843j.jpg
- (243.98 KiB) Nie pobierany
Old Volkswagens never die, they just get lower.
Re: Numer drugi - powered by SLG
Nieźle wygląda. a jaka opona? Zawias seria?
- Kamil
- Kapitan Bomba
- Posty: 2832
- Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5363528
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Numer drugi - powered by SLG
Na przymiarkę 205/40, ale myślę sobie, że z przodu będzie 195/40. Zawieszenie kit -60/-60, ale już paroletnie, więc pewnie siedzi niżej niż kiedyś.
Old Volkswagens never die, they just get lower.
- Kamil
- Kapitan Bomba
- Posty: 2832
- Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5363528
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Numer drugi - powered by SLG
Zaskakująca regularność znów niemal 2 lata od ostatniego update'u.
No to zaczynamy przepoczwarzać się przed zlotem, żeby dojechać bezpiecznie, a wcześniej przejść przegląd bez kombinacji alpejskich.
W grudniu minie 10 lat, od kiedy kupiłem zielone scirocco i tak na dobrą sprawę, to poza swapem i zmianą zawieszenia na to wyjęte ze scali, mechanicznie nie robiłem przy samochodzie praktycznie nic a nic... no i przyszła kryska na Matyska. Doszedłem do wniosku, że w tym roku samochód będzie w takim stanie, że bez łaski diagnosty dostanę pieczątkę.
Nazbierałem śmieci, części, gratów, szpejów i innego badziewia i odstawiłem samochód do SLG. Oczywiście wiadomo, że jak się rozbabra gówno, to zaczyna śmierdzieć, więc powoli zacząłem bać się odbierać telefony od Hołka zakres miał być trochę mniejszy, niż wyszedł, no ale to przecież zawsze tak jest... no i wyszło tak:
- uszczelnienie silnika (aluminiowa miska z ABF-a, uszczelnienie podstawki filtra, uszczelnienie aparatu zapłonowego i jeszcze paru innych dupereli) + olej Manol Racing 10w60);
- uszczelnienie skrzyni przy przegubach i przy lince prędkościomierza + wymiana oleju;
- wymiana poduszki przy rozrządzie i przy skrzyni;
- zmiana hamulców na 280 mm z zaciskami z omegi, tarcze Mikoda GT, przewody w stalowym oplocie i takie tam;
- wymiana łożysk w przednich kołach;
- wymiana wszystkich gumowo-metalowych elementów zawieszenia (tuleje w wahaczach, gumki stabilizatorów, sworznie);
- zmiana wysłużonego zawieszenia na gewinde od Gółka (Tuning art chyba, czy coś, twarde jak skurwisyn... ale co zrobić );
- wymiana gum tylnych amortyzatorów;
- montaż camberów z Youngtimer Motorsport;
- poprawka wydechu (kolektor z ABF-a, custom dwururka, tłumiczek imitujący kutalizator, łączenie z v-bandem, żeby było łatwiej demontować i przyszłościowo miejsce na sondę);
- regeneracja maglownicy, zmiana kolumny, krzyżaka, stacyjki z blokadą (poprzednia złamana przy kradzieży). Jezu, jak fajnie, jak kierownica nie lata, jak starej ku...e cycki. Jak już przy kierownicy jesteśmy, to wpadła Momo Corse z nowym przyciskiem klaksonu .
To chyba z grubsza wszystko. Się nazbierało na całkiem duży serwis.
W międzyczasie wpadły Azev-y A 8x17 i rozpocząłem testy chińskich opon, z przodu 195/40/17 Nankang, z tyłu 205/40/17 Imperial Ecosport2 (piękna sprawa, bo kupione nowe po ok. 120 zł ). Zobaczymy co to będzie. Dekielki z ładnymi logosami Azev też są .
W sumie dość nisko wyszło.
Teraz przed zlotem gaz out, hamulce z tyłu in i trochę estetyki, gadżetów itp. i będzie spoko .
No to zaczynamy przepoczwarzać się przed zlotem, żeby dojechać bezpiecznie, a wcześniej przejść przegląd bez kombinacji alpejskich.
W grudniu minie 10 lat, od kiedy kupiłem zielone scirocco i tak na dobrą sprawę, to poza swapem i zmianą zawieszenia na to wyjęte ze scali, mechanicznie nie robiłem przy samochodzie praktycznie nic a nic... no i przyszła kryska na Matyska. Doszedłem do wniosku, że w tym roku samochód będzie w takim stanie, że bez łaski diagnosty dostanę pieczątkę.
Nazbierałem śmieci, części, gratów, szpejów i innego badziewia i odstawiłem samochód do SLG. Oczywiście wiadomo, że jak się rozbabra gówno, to zaczyna śmierdzieć, więc powoli zacząłem bać się odbierać telefony od Hołka zakres miał być trochę mniejszy, niż wyszedł, no ale to przecież zawsze tak jest... no i wyszło tak:
- uszczelnienie silnika (aluminiowa miska z ABF-a, uszczelnienie podstawki filtra, uszczelnienie aparatu zapłonowego i jeszcze paru innych dupereli) + olej Manol Racing 10w60);
- uszczelnienie skrzyni przy przegubach i przy lince prędkościomierza + wymiana oleju;
- wymiana poduszki przy rozrządzie i przy skrzyni;
- zmiana hamulców na 280 mm z zaciskami z omegi, tarcze Mikoda GT, przewody w stalowym oplocie i takie tam;
- wymiana łożysk w przednich kołach;
- wymiana wszystkich gumowo-metalowych elementów zawieszenia (tuleje w wahaczach, gumki stabilizatorów, sworznie);
- zmiana wysłużonego zawieszenia na gewinde od Gółka (Tuning art chyba, czy coś, twarde jak skurwisyn... ale co zrobić );
- wymiana gum tylnych amortyzatorów;
- montaż camberów z Youngtimer Motorsport;
- poprawka wydechu (kolektor z ABF-a, custom dwururka, tłumiczek imitujący kutalizator, łączenie z v-bandem, żeby było łatwiej demontować i przyszłościowo miejsce na sondę);
- regeneracja maglownicy, zmiana kolumny, krzyżaka, stacyjki z blokadą (poprzednia złamana przy kradzieży). Jezu, jak fajnie, jak kierownica nie lata, jak starej ku...e cycki. Jak już przy kierownicy jesteśmy, to wpadła Momo Corse z nowym przyciskiem klaksonu .
To chyba z grubsza wszystko. Się nazbierało na całkiem duży serwis.
W międzyczasie wpadły Azev-y A 8x17 i rozpocząłem testy chińskich opon, z przodu 195/40/17 Nankang, z tyłu 205/40/17 Imperial Ecosport2 (piękna sprawa, bo kupione nowe po ok. 120 zł ). Zobaczymy co to będzie. Dekielki z ładnymi logosami Azev też są .
W sumie dość nisko wyszło.
Teraz przed zlotem gaz out, hamulce z tyłu in i trochę estetyki, gadżetów itp. i będzie spoko .
- Załączniki
-
- IMG_20200214_170815a.jpg
- (156.27 KiB) Nie pobierany
-
- IMG_20200214_170752.jpg
- (173.36 KiB) Nie pobierany
-
- IMG_20200214_170731a.jpg
- (128.45 KiB) Nie pobierany
-
- 85194139_1409410572571870_8263569974321217536_n.jpg
- (311.44 KiB) Nie pobierany
-
- 84543857_834666456959500_1799594767357575168_n.jpg
- (461.81 KiB) Nie pobierany
-
- 84516052_509979759652640_8353599042965471232_n.jpg
- (498.03 KiB) Nie pobierany
-
- 84469610_216768879367834_6222044449413791744_n.jpg
- (266.44 KiB) Nie pobierany
-
- 84383007_200141741181808_2069773267115180032_n.jpg
- (326.93 KiB) Nie pobierany
-
- 84124387_494918421422722_2180768446248124416_n.jpg
- (291.9 KiB) Nie pobierany
-
- 83888333_570072126918315_4567823359974309888_n.jpg
- (423.83 KiB) Nie pobierany
Old Volkswagens never die, they just get lower.
- Mowad
- Fanatyk
- Posty: 2422
- Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
- Model: Scirocco II
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Numer drugi - powered by SLG
Pytanie techniczne - czemu taki olej?
-------------------><-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
- Kamil
- Kapitan Bomba
- Posty: 2832
- Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5363528
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Numer drugi - powered by SLG
Pytasz o parametry, czy o markę?
Zaczynając od d... strony, to marka jest z polecenia Noorka - używa i na razie chwali.
Co do parametrów, no cóż... jak już wytoczę scirocco, to dostaje po dupie, no nie żałuje mu, a że klimat nam się ocieplił, to latem będzie tylko gorzej, a on jeździ w zasadzie tylko latem.
Wcześniej był Valvo VR1. Rozważałem właśnie kontynuację Valvo albo Motula x-power 8100, a tu pojawił się dodatkowy konkurent.
Poza tym ten Mannol jest tani . Może to durny argument, ale przy moich przebiegach, rzędu 2-3 kkm rocznie przy pomyślnych wiatrach, zmiana np. Millersa raz do roku, to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Valvo było w podobnej cenie, a Motul dwukrotnie droższy. O Valvo słyszałem, że jest często podrabiany. Słyszałem też opinię, że pod wpływem temperatury strasznie rzednie. Nie wiem ile w tym prawdy, ale tak słyszałem.
Może olej o takich parametrach, to przerost formy nad treścią, ale zaszkodzić mu nie zaszkodzę lepszym olejem, więc przy rozsądnej cenie tak sobie wybrałem.
Zaczynając od d... strony, to marka jest z polecenia Noorka - używa i na razie chwali.
Co do parametrów, no cóż... jak już wytoczę scirocco, to dostaje po dupie, no nie żałuje mu, a że klimat nam się ocieplił, to latem będzie tylko gorzej, a on jeździ w zasadzie tylko latem.
Wcześniej był Valvo VR1. Rozważałem właśnie kontynuację Valvo albo Motula x-power 8100, a tu pojawił się dodatkowy konkurent.
Poza tym ten Mannol jest tani . Może to durny argument, ale przy moich przebiegach, rzędu 2-3 kkm rocznie przy pomyślnych wiatrach, zmiana np. Millersa raz do roku, to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Valvo było w podobnej cenie, a Motul dwukrotnie droższy. O Valvo słyszałem, że jest często podrabiany. Słyszałem też opinię, że pod wpływem temperatury strasznie rzednie. Nie wiem ile w tym prawdy, ale tak słyszałem.
Może olej o takich parametrach, to przerost formy nad treścią, ale zaszkodzić mu nie zaszkodzę lepszym olejem, więc przy rozsądnej cenie tak sobie wybrałem.
Old Volkswagens never die, they just get lower.
- scirorider
- Maniak
- Posty: 1503
- Rejestracja: 19 gru 2007, 13:51
- Model: Scirocco II
Re: Numer drugi - powered by SLG
Brawo Kamil,
będzie co podziwiać na zlocie dobrze że w tym roku drogi równe i dojazd do ośrodka również cywilizowany to nie będzie stresu
Naprawdę jestem ciekaw jak na żywo na tych 17 tkach wygląda i czy plomby nie wylatują bo dla mnie na 16 tkach jest już masakra... no ale może to też jakość zawieszenia.
To zawieszenie to jakiś custom ? Masz jakieś foty ? Jakie koszta ?
Pozdro
będzie co podziwiać na zlocie dobrze że w tym roku drogi równe i dojazd do ośrodka również cywilizowany to nie będzie stresu
Naprawdę jestem ciekaw jak na żywo na tych 17 tkach wygląda i czy plomby nie wylatują bo dla mnie na 16 tkach jest już masakra... no ale może to też jakość zawieszenia.
To zawieszenie to jakiś custom ? Masz jakieś foty ? Jakie koszta ?
Pozdro
- Kamil
- Kapitan Bomba
- Posty: 2832
- Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5363528
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Numer drugi - powered by SLG
Się napodziwiasz... starego, porysowanego strucla Niestety wszystkie te naprawy to taka historia, że w ogóle z zewnątrz nie widać efektów. No ale co? Zrobić trzeba.
Kiedyś na forum panowała zasada, że do scirocco tylko 15", bo 14" za mało, a 16'' za dużo, o siedemnastkach nikt nie chciał nawet słuchać. No to ja myślę, że te zdjęcia zadają kłam tej teorii .
Jeśli chodzi o plomby, to zestaw sobie to wszystko - twardy chiński gwint dość mocno skręcony i pozbawiony z przodu helperów, brak poduszek amorów na górze, opona 195/40... myślisz, że jakieś plomby mi się jeszcze ostały? A przejechałem 40 km po odbiorze.
A cambery to takie ustrojstwo: https://yt-motorsport.eu/camber-plate-c ... 1-scirocco
Musiały być, bo felga tej szerokości zaparła się o kolumnę. Dokładną zasadę działania tego wyjaśni Ci Hołek na zlocie, jak nadal będziesz zainteresowany, ja wiem tyle, że kąt pochylenia kolumny jest regulowany na górze i dzięki temu udało się ją trochę wepchnąć do środka.
Poniżej dla porównania zdjęcie na starym i nowym zawieszeniu. I z ciekawostek zdjęcie z dekielkami, bo one jednak zmieniają te felgi znacząco.
Kiedyś na forum panowała zasada, że do scirocco tylko 15", bo 14" za mało, a 16'' za dużo, o siedemnastkach nikt nie chciał nawet słuchać. No to ja myślę, że te zdjęcia zadają kłam tej teorii .
Jeśli chodzi o plomby, to zestaw sobie to wszystko - twardy chiński gwint dość mocno skręcony i pozbawiony z przodu helperów, brak poduszek amorów na górze, opona 195/40... myślisz, że jakieś plomby mi się jeszcze ostały? A przejechałem 40 km po odbiorze.
A cambery to takie ustrojstwo: https://yt-motorsport.eu/camber-plate-c ... 1-scirocco
Musiały być, bo felga tej szerokości zaparła się o kolumnę. Dokładną zasadę działania tego wyjaśni Ci Hołek na zlocie, jak nadal będziesz zainteresowany, ja wiem tyle, że kąt pochylenia kolumny jest regulowany na górze i dzięki temu udało się ją trochę wepchnąć do środka.
Poniżej dla porównania zdjęcie na starym i nowym zawieszeniu. I z ciekawostek zdjęcie z dekielkami, bo one jednak zmieniają te felgi znacząco.
- Załączniki
-
- IMG_20200217_1715041.jpg
- (186.96 KiB) Nie pobierany
-
- 68346365_335774690700345_4255078019166633984_n.jpg
- (164.03 KiB) Nie pobierany
-
- IMG_20200217_171650a.jpg
- (163.9 KiB) Nie pobierany
Old Volkswagens never die, they just get lower.
-
- Fanatyk
- Posty: 2440
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 20:40
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2257011
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Numer drugi - powered by SLG
Fajna koza
- Kamil
- Kapitan Bomba
- Posty: 2832
- Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5363528
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Numer drugi - powered by SLG
I już podobno wiele niżej nie będzie... przynajmniej na tym kole. A ono mi się podoba i tak o...
Old Volkswagens never die, they just get lower.
-
- Fanatyk
- Posty: 2440
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 20:40
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 2257011
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Numer drugi - powered by SLG
dowal przedni "spojla" od bountego i będzie git
jak coś mam płaskie dekle od borbeta, może Ci podejdą, a ja chyba rezygnuje z tamtej koncepcji, jak coś daj znać zmierzę średnice.
co do wydechu, masz niezłą zwężkę na łączeniu 2-1, i co to za element za łącznikiem elastycznym, strumienica, czy puszka ogniowa?
jak coś mam płaskie dekle od borbeta, może Ci podejdą, a ja chyba rezygnuje z tamtej koncepcji, jak coś daj znać zmierzę średnice.
co do wydechu, masz niezłą zwężkę na łączeniu 2-1, i co to za element za łącznikiem elastycznym, strumienica, czy puszka ogniowa?
- Kamil
- Kapitan Bomba
- Posty: 2832
- Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5363528
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Numer drugi - powered by SLG
Zupełnie płaskie dekle się nie sprawdzą, bo te dekielki od Azevów są takie śmiesznie pofalowane. Są dwa rodzaje tych dekli, z wystającym logo i bardziej płaskie (gdzie logo nie wystaje):
Może uda mi się kiedyś te płaskie upolować, bo są ładniejsze. Niemniej dziękuję za ofertę
Co do wydechu, to ten element za złączem elastycznym to taki mini tłumik z jakiegoś Lancera czy czegoś podobnego. Ma udawać katalizator i liczę, że diagnosta się nabierze .
A co do zwężki, to chyba po prostu wyżej dupy nie podskoczysz, trzeba jakoś przejść do docelowej średnicy. Supersprint i wszelkie jego kopie to podobna historia https://www.supersprint.com/ww-en/vw-go ... ngine.aspx
Mi się mniej podoba moment zejścia 4-2, w sensie jak runnery z poszczególnych cylindrów zbiegają się w dwururkę, ale to już kwestia oszczędności TA Śmietnix do golfa mk1 16v kosztuje koło 1100 zł i i tak trzeba go dopracować. Natomiast kolektor z ABF-a kosztował mnie 100 albo 150 (nie pamiętam, bo dawno to było). I tak wcześniej miałem zejście 4-1, więc tu i tak jest lepiej.
Ps. spoiler od Bountiego mam przymierzę i zobaczę, czy dam radę z garażu wyjechać .
Może uda mi się kiedyś te płaskie upolować, bo są ładniejsze. Niemniej dziękuję za ofertę
Co do wydechu, to ten element za złączem elastycznym to taki mini tłumik z jakiegoś Lancera czy czegoś podobnego. Ma udawać katalizator i liczę, że diagnosta się nabierze .
A co do zwężki, to chyba po prostu wyżej dupy nie podskoczysz, trzeba jakoś przejść do docelowej średnicy. Supersprint i wszelkie jego kopie to podobna historia https://www.supersprint.com/ww-en/vw-go ... ngine.aspx
Mi się mniej podoba moment zejścia 4-2, w sensie jak runnery z poszczególnych cylindrów zbiegają się w dwururkę, ale to już kwestia oszczędności TA Śmietnix do golfa mk1 16v kosztuje koło 1100 zł i i tak trzeba go dopracować. Natomiast kolektor z ABF-a kosztował mnie 100 albo 150 (nie pamiętam, bo dawno to było). I tak wcześniej miałem zejście 4-1, więc tu i tak jest lepiej.
Ps. spoiler od Bountiego mam przymierzę i zobaczę, czy dam radę z garażu wyjechać .
Old Volkswagens never die, they just get lower.
Re: Numer drugi - powered by SLG
A nie mozesz sobie wytoczyć takich dekielków ?
- Kamil
- Kapitan Bomba
- Posty: 2832
- Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
- Model: Scirocco II
- Numer GG: 5363528
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Numer drugi - powered by SLG
Nie są aż tak niedostępne i drogie, żeby się bawić w takie rzeczy komercyjnie. Jakby to było płaskie, to pewnie żaden problem, a tak to i jakoś zeskanować by te krzywizny trzeba i pewnie sporo roboty z obrobieniem tego. Nie znam się na tym, ale wyobrażam sobie, że to masa dobrej, drogiej i nikomu niepotrzebnej roboty .
No i aż tak mi nie zależy, żeby koło tego skakać . Jak się trafią to będą, jak nie, to nie...
Na marginesie, trafiłem na jebaju zdjęcie tych felg z płaskim deklem: https://www.ebay.de/itm/Felgendeckel-pa ... SwrklU2xeq
No i aż tak mi nie zależy, żeby koło tego skakać . Jak się trafią to będą, jak nie, to nie...
Na marginesie, trafiłem na jebaju zdjęcie tych felg z płaskim deklem: https://www.ebay.de/itm/Felgendeckel-pa ... SwrklU2xeq
Old Volkswagens never die, they just get lower.