Numer drugi - powered by SLG

Pochwal się swoim Scirocco.
Awatar użytkownika
Majkel
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2646
Rejestracja: 30 mar 2008, 22:31
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Łódź

Re: Numer drugi - powered by SLG

Post autor: Majkel »

Marocco pisze:...czy TDI
BLUŹNIERCA!!! :D
Awatar użytkownika
Marocco
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 389
Rejestracja: 21 sty 2009, 16:19
Lokalizacja: z kątowni

Re: Numer drugi - powered by SLG

Post autor: Marocco »

Majkel pisze:
Marocco pisze:...czy TDI
BLUŹNIERCA!!! :D

Bo co, a może nie? W nowej sroce masz TDI. Poza tym teraz panuje ( przynajmniej na pomorzu) jakiś taki dziwny trend Wsadzania gdzie sie da TDI. I nie mowie o scirocco II , bo w Gdańsku poza moją nie jeżdżąca sroką to wiem jeszcze o 3-4...tylko obracam się między ludkami którzy często dłubią i przy zmianie silnika na mocniejszy często jest to tdi. I już to się trochę nudne robi. taki pseudo oszczędny tuning, bo wtedy już bym wolał 1.8T mit LPG.

Przepraszam Kamila za OT. Uważam że jeśli miałbyś zdrową wychuchaną 16V pod maską to byłby piękny youngtimer wtedy.
Awatar użytkownika
Majkel
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2646
Rejestracja: 30 mar 2008, 22:31
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Łódź

Re: Numer drugi - powered by SLG

Post autor: Majkel »

To taki zarcik ja tylko jestem przeciwnikiem diesla a tym bardziej w scio :P
Awatar użytkownika
Kamil
Kapitan Bomba
Kapitan Bomba
Posty: 2832
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
Model: Scirocco II
Numer GG: 5363528
Lokalizacja: Warszawa

Re: Numer drugi - powered by SLG

Post autor: Kamil »

Moje plany odnośnie swapa są opisane w pierwszym poście. Będzie KR, mam nadzieję, że jeszcze przed zlotem. Silnik trzeba jeszcze poskładać i włożyć, ale wszystko wskazuje na to, że jest stosunkowo przyzwoity, jeśli chodzi o stan. Będzie częściowo wyremontowany i powinien dawać radę. Zobaczymy.
A kloszom muszę się faktycznie przyjrzeć, bo naprawdę nie mam pojęcia, co im się stało, że zaszły taką mgłą.
Old Volkswagens never die, they just get lower.
Awatar użytkownika
Nashi
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2126
Rejestracja: 09 lut 2008, 00:21
Model: Scirocco II

Re: Numer drugi - powered by SLG

Post autor: Nashi »

a tam pitolisz z tymi felgami - przód wygląda grubaśnie :D No może troszeczke za szeroko - 7.5j byłoby idealnie ;) ;) ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Kamil
Kapitan Bomba
Kapitan Bomba
Posty: 2832
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
Model: Scirocco II
Numer GG: 5363528
Lokalizacja: Warszawa

Re: Numer drugi - powered by SLG

Post autor: Kamil »

Inne et powinno rozwiązać sprawę, chociaż nie wiem, czy wtedy się upchnie ;) poprzymierzam jeszcze trochę zanim wezmę się za poszerzanie ;).
Old Volkswagens never die, they just get lower.
Awatar użytkownika
DiamondDany
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 264
Rejestracja: 20 lip 2008, 22:41
Model: Scirocco II
Numer GG: 9714334

Re: Numer drugi - powered by SLG

Post autor: DiamondDany »

Obrazek

Obrazek

Tylko nie mówcie Kamilowi ze to wkleiłem!!
Awatar użytkownika
Jomin
Początkujący
Początkujący
Posty: 117
Rejestracja: 01 gru 2007, 08:00

Re: Numer drugi - powered by SLG

Post autor: Jomin »

Tak właśnie,zachowajmy milczenie :)
Awatar użytkownika
Kamil
Kapitan Bomba
Kapitan Bomba
Posty: 2832
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
Model: Scirocco II
Numer GG: 5363528
Lokalizacja: Warszawa

Re: Numer drugi - powered by SLG

Post autor: Kamil »

Półtora roku, nawet z górką, minęło od kiedy napisałem w swoim temacie ostatniego posta. Chyba czas na aktualizację, bo sie odrobinę pozmieniało, nawet tyle, że warto o tym napomknąć. No ale po kolei...

Za miesiąc minie dwa lata od kiedy mam zielonego. Nawiązując do pierwszego posta tego tematu, którego pisałem 19 miesięcy temu, jak widać nadal tu jestem, ciekawe ilu z tych, którzy wtedy czytali i komentowali przestali już tu zaglądać, a ilu pozbyło się samochodów. Dla entuzjastów statystyki polecam analizę ;) może przynieść jakieś ciekawe wnioski.

No ale wracając do tematu, zielony to dziwny samochód, zupełnie inny niż poprzedni, co nie zmienia faktu, ze mimo swoich różnych fochów zawsze dowoził mnie do celu. To jednak trochę za mało, biorąc po uwagę, że scirocco jest nie tylko moim dupowozem, ale i trochę fun-carem. Trzeba się było w końcu wziąć za długo zapowiadanego i opisanego w zarysie w pierwszym poście swapa.

Dzięki uprzejmości SLG i bardzo wydatnej pomocy Noorka zaczęliśmy prace nad przeszczepieniem nieco mocniejszego serca do numeru drugiego. Silnik kupiony był jeszcze do niebieskiej scali i sezonował się ponad półtora roku :D. Przez ten czas zrobione w nim zostało:
1) kompletny remont głowicy (planowanie, uszczelniacze, szlif zaworów, wymiana prowadnic zaworowych zaworów wydechowych);
2) wymiana praktycznie wszystkich uszczelek (pod pokrywą zaworów, głowicą, miską olejową, wszystkie simmerringi , uszczelki pod króćce wodne i wiele innych pomniejszych, których nie pomnę);
3) dopasowanie kolektora wydechowego z fjorda mondeo 1,8-2,0 16v (przepis by Obar i flansze by Obar, za co serdecznie dziękuję);
4) wymiana panewek korbowodowych (ciekawostka przyrodnicza - panewki były oryginalne, z logo vw, a silnik jest z 1987 roku);
5) montaż stopki filtra oleju pod powietrzną chłodniczkę oleju (z legendarnego srebrnego GTI Noorka, które pewnie mało kto pamięta ;) );
6) wymiana rozrządu (bez pompy wody, nie wiem, czy to przypadkiem nie był błąd, bo coś teraz hałasuje i nie wiem czy to pompa, czy alternator);
7) regeneracja sprzęgła u pana Radzikowskiego;
8 ) szereg prac o charakterze estetyczno-wykończeniowym (malowanie kolektora dolotowego - dzięki Daniel, pokrywy, bloku itp. itd.).
I tak sobie wisiał silnik na stojaku i czekał, aż nabierze mocy urzędowej, a w SLG zakończą się grubsze projekty. W końcu przyszedł sierpień 2011, trzeba było zakasać rękawy i wziąć się za robotę. Rozbebeszenie komory i wyjęcie silnika zajęło jeden dzień roboczy:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
no i samochód z wydartym wysłużonym JH:
ObrazekObrazek

Po wyjęciu silnika komora została umyta, wymieniony został przegub i osłona krzyżaka łączącego kolumnę kierowniczą z maglownicą, przewody paliwowe przeniesione zostały na stronę pasażera, a parownik od gazu na stronę kierowcy. Wtedy wjechał silnik:
ObrazekObrazekObrazek
no i słowo ciałem się stało, 16v zagościło w moim scirocco.
Potem przyszło żmudne składanie wszystkiego do kupy. Kamil, jak to Kamil, a to jakiegoś cybanta nie dokręcił jak należy, a to na nakrętkę się niewystarczająco znachalił, ale ogólnie jakoś to tam szło do przodu.
Może ciekawsza będzie lista odstępstw od zupełnej serii, jeśli chodzi o silnik:
1) wykonany jest cały wydech (od kolektora, który, tak jak już wspomniałem, pochodzi z forda i ma dospawane flansze pod głowice 16v) ze stali kwasoodpornej, średnicy zewnętrznej 2,25" - 60,3 mmx1,5 mm, co daje średnicę wewnętrzną 57 mm, do tego dodany jest seryjny tłumik końcowy od jakiegoś audi (nie dam głowy którego, z tego co pamiętam, to jakieś 80 quattro, ale nie jestem przekonany czy b2 czy b3, w każdym razie średnica wlotu ok. 53-55 mm. Przy okazji ciekawa anegdotka - kupiłem ten tłumik od Noorka z nadzieją, że seryjna puszka wyciszy jakoś ten wydech - niektórzy pamiętają, jak darł się niebieski - chciałem tego uniknąć. Jakież było nasze zdziwienie, gdy po obcięciu zagiętej końcówki, która utrudniała zajrzenie do środka, tłumik okazał się być... przelotowy :shock: wiedziałem już wtedy, że o ciszy mogę zapomnieć... Na tłumiku wytłoczony jest napis "Eberspacher", podobno z jakiegoś sportpakietu... nie wiem). Dodatkowo nad kolektorem wykonana została aluminiowa osłona izolująca kolektor dolotowy od nadmiaru ciepła emitowanego przez wydech - docelowo kolektor zostanie owinięty bandażem termicznym. Dla ciekawskich - do wykonania wydechu do scirocco potrzebne jest ok. 2,5 metra rury, ok. pół metra rury na końcówkę (w moim przypadku 76mm śr. zew.), 5 kolanek, złącze elastyczne, dwa łączniki, tłumik i ogarnięty spawacz :).
Tak mniej więcej wygląda efekt końcowy:
kolektor
Obrazek
tłumik mit końcówka:
ObrazekObrazekObrazek
przejście nad belką i łączenie:
Obrazek
i całość:
Obrazek
w porównaniu z oryginalnym wydechem z JH wygląda tak:
Obrazek
jakiś taki bardziej męski mi się wydaje ;);
2) dolot z rury kwasoodpornej 70 mm z blosem, czapka rozdzielacza i puszka filtra powietrza z JH (puszka podcięta, a szesnastkowa czapka się nie zmieściła);
3) wentylator z Alfy Romeo 146 - oryginalny był zepsuty, co spowodowało pewne perturbacje, a alfowski ładnie podpasował wymiarami i robi niezły przeciąg w komorze (i ma plastikową obudowę - kilogramy uciekają :twisted: :D ).

Z grubsza to właściwie tyle. Po mechanicznym ogarnięciu tematu, samochód wyjechał do elektryka na zmianę wiązki, a potem do gazowników, w celu podpięcia instalacji i regulacje (z tego miejsca serdecznie pozdrawiam tego, spośród poprzednich właścicieli mojego samochodu, który zrobił taki rozpierdziel w kablach, nie miał zwyczaju ich porządnie izolować, lubił za to sztukaterię, wiec metrowy kabel składa się zwykle z siedmiu piętnastocentymetrowych kawałków i poutykał cały samochód gąbką, dzięki czemu każdy elektryk załamuje ręce, a ja oddrutować musiałem instalację świateł - nie wiem po co ktoś wyciął kostkę i pospinał kable losowo, nawet nie segregując ich kolorami...).

W tej chwili samochód jeździ już w miarę przewidywalnie, doszedłem z grubsza do ładu z wolnymi obrotami na gazie, nie ma problemów z odpaleniem itp. Oczywiście, zostało jeszcze wiele mniejszych rzeczy do zrobienia, ale powoli widać światełko w tunelu. Ale jak wiedzą wszyscy, co coś modzili... to jest niekończąca się opowieść ;).
Ktoś dotrwał do końca? Tak? To fajnie, bo teraz będą oczywiście podziękowania :)
Przede wszystkim dla SLG, a w szczególności dla Noorka i DiamondDany'ego... jak zwykle, bez nich nic by się nie udało. Dziękuję :). Aaaa no i polecam SLG ;) http://www.streetlanegarage.pl
Do następnej aktualizacji.
Old Volkswagens never die, they just get lower.
Awatar użytkownika
voo
Pisarz
Pisarz
Posty: 1358
Rejestracja: 01 gru 2007, 09:07
Model: Scirocco II
Lokalizacja: FZ

Re: Numer drugi - powered by SLG

Post autor: voo »

niezły myk z kolektorem od forda :) całość prezentuje się super. spawane tigiem czy elektrodą ? napisałeś, że ~3m rury 2,25 a kolanka ile stopni ?
365 dni obsesyjnie.
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: Numer drugi - powered by SLG

Post autor: obar »

Nooo wreszcie :P . Fajnie, że tak prace ruszyły do przodu.
A planujesz jakieś hamstwo, żeby wiedzieć ile to ma kucy? :wink:
Jestem ciekaw ile tam tego wyskoczy na papierze.
spawane tigiem czy elektrodą ?
Magia TIGa 8)
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
herbiasty
Pisarz
Pisarz
Posty: 1408
Rejestracja: 25 wrz 2009, 13:11
Model: Scirocco II
Numer GG: 1219647
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Numer drugi - powered by SLG

Post autor: herbiasty »

oooOOOoo.. dobry sprzet :) wydech profi :)
Awatar użytkownika
Kamil
Kapitan Bomba
Kapitan Bomba
Posty: 2832
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:15
Model: Scirocco II
Numer GG: 5363528
Lokalizacja: Warszawa

Re: Numer drugi - powered by SLG

Post autor: Kamil »

Voo, kolanka 90 stopni. W gruncie rzeczy zużyte zostało 4,5 kolanka, ale piszę 5, bo pół ciężko dostać ;). W ogóle z innym kolektorem, jakby nie trzeba było robić zejścia w dół i dawać kolanka, to wyszłoby jeszcze mniej. Spawane TIG-iem, tak jak Obar pisze.
Hamowanie pewnie kiedyś planuję, ale nie wiem czy w możliwej do przewidzenia przyszłości ;).
Old Volkswagens never die, they just get lower.
Awatar użytkownika
noorec
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 475
Rejestracja: 20 paź 2007, 00:40
Numer GG: 7768006

Re: Numer drugi - powered by SLG

Post autor: noorec »

Wreszcie sie ruszylo Kamilu ;)
Musze powiedziec ze auto nawet jakos jedzie - choc jeszcze czeka nas walka z K-jetem nieszczesnym.
Jak tylko Kamil ogarnie swieczki i kable to sonda w rure i stroimy tk zeby bylo idealnie.. a jak nie to chociaz zajebiscie :mrgreen:

PS. tlumik jest przelotowo komorowy, a sam dzwiek.. przy spokojnej jezdzie jak dla mnie jest ok, ot troszke glosniejsza seria. Natomiast przy pelnym bucie drze sie okrutnie - czyli w sumie tak powinno byc i juz :P Przynajmniej nie dudni bez sensu basem jak co drugi golf pod dyska.


over...
STREET LANE GARAGE
http://www.facebook.com/pages/Street-La ... 2276826775

Audi 80 20V turbo quattro 415KM/490Nm ET 11,62
Audi A4 20V turbo quattro daily
Honda Civic Coupe Zonda Syfik...
...a wczesniej byly:
Seat Ibiza TDI EVO1
VW Polo 1,0 Steilhack
Audi 80 GL
VW SciroccoII GTII PGturbo
VW SciroccoII GTI.turbo
Audi 80 GTE
Awatar użytkownika
Sołtys
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 3288
Rejestracja: 01 gru 2007, 07:30
Model: Scirocco II
Numer GG: 1978368
Lokalizacja: Car-nice ... ZGY
Kontakt:

Re: Numer drugi - powered by SLG

Post autor: Sołtys »

Fajniusi ten wydech. Tak się spytam: jest to robota "home made" czy ktoś Ci to wykonywał?
Było sobie JH - teraz 16V gra :) ................ Moje SCIROCCO na STP
Obrazek
ODPOWIEDZ