Scala LPG, 6A + blos

Pochwal się swoim Scirocco.
Awatar użytkownika
Gółek
Maniak
Maniak
Posty: 1608
Rejestracja: 02 gru 2007, 11:20
Model: Scirocco II
Numer GG: 4967939
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Nasza telewizyjna Scala, 6A + blos

Post autor: Gółek »

Tak,też to miałem w zeszłym roku :)
Żeby nagrać 3 min clip to kilometrów trzeba nakręcić sporo.
Ale widze ze zarówno kadr jak i pogoda genialnie :)
Pozdrawiam Tomek
Tomek (vw@maniak)
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
Awatar użytkownika
Mowad
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2421
Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Nasza telewizyjna Scala, 6A + blos

Post autor: Mowad »

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
------------------->Obrazek<-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Awatar użytkownika
L.W!z
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2103
Rejestracja: 02 gru 2007, 15:56
Model: Scirocco II

Re: Nasza telewizyjna Scala, 6A + blos

Post autor: L.W!z »

No i elegancka robota :)
...dobra sroka nie jest zła :D
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Mowad
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2421
Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Nasza telewizyjna Scala, 6A + blos

Post autor: Mowad »

Po kolejnym straszeniu mnie przez kontrolkę od ciśnienia oleju i brzęczek w zegarach sprawiłem sobie wskaźnik produkcji malezyjskiej ;) Nie jest to może górna półka i laboratoryjne pomiary, ale już kilka innych zegarów tej firmy mam i w sciro i w hondzie i sprawują się bez zarzutu. Z ciekawostek - dają teraz do nich podświetlenie ledowe, co jest głupim pomysłem, bo nie wygląda to już klasycznie i nie pasuje do starszych zegarków tej samej firmy z tej samej linii (zwanej VDO Look). Na fotkach podłączony na szybko, bo chciałem zobaczyć czy to działa i jakie ma w końcu ciśnienie ten silnik po wymianie pompy oleju, która dałem nową po pierwszym razie jak mi się ta kontrolka zaświeciła.
Zaraz po odpaleniu zegar pokazywał 7bar, chyba przy tej wartości otwiera się zawór w pompie i nie pozwala na większe ciśnienie, bo nawet po lekkim przegazowaniu ciśnienie już nie rosło. Po kilku minutach pracy spadło do:
Obrazek

Czekałem dalej i przy temperaturze oleju:

Obrazek

na wolnych (1100rpm - no takie mam wolne, jak ustawię niżej to czasami jakąś zamułę silnik łapie i chce zasnąć, muszę w końcu pojechac do kogoś kto umie wyregulować blosa jak należy)

Obrazek

a przy 2000rpm

Obrazek

dalej przy

Obrazek

na wolnych miałem

Obrazek

a przy 2000rpm:

Obrazek

natomiast przy max temp jaką uzyskałem w garażu po jakiejś pół godziny pracy na postoju tj:

Obrazek

na wolnych było

Obrazek

a przy 2000rpm:

Obrazek

Z tego co wyczytałem ten brzęczek w zegarach włącza się, jeśli wskaźnik wysokiego ciśnienia przy 2000rpm nie odczyta 1,8 lub 2 barów (różne źródła dają różne wartości). U mnie jest zdecydowanie powyżej (olej nówka, pompa oleju też nówka), więc albo wariuje ten czujnik, albo same zegary. Poczekam na kolejny raz jak się włączy to cholerstwo i wtedy sprawdzę ile pokazuje mi na wskaźniku.

Aha - dla informacji - wskaźnik podłączyłem na podstawie filtra oleju, obok czujnika wysokiego ciśnienia.
------------------->Obrazek<-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Awatar użytkownika
amel83
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 415
Rejestracja: 17 maja 2011, 22:11
Model: Scirocco II
Lokalizacja: BiałystO.K.

Re: Nasza telewizyjna Scala, 6A + blos

Post autor: amel83 »

Hej.
Ja mam tą Chińszczyznę (firma KET podświetlane na LEDach SMD) zamontowaną w Golfie 4 GTI AUM również przy filtrze oleju.
Ciśnienie oleju na zimno pokazuje 7bar, po chwili schodzi na 6bar. 6stka jest też podczas jazdy na rozgrzanym oleju.
Na wolnych po rozgrzaniu mam 2 do 3bar.
Co do temperatury oleju to waha się od tej kreski między 95 a 120 w trasie do 120 w mieście w lecie.
Sama temperatura dość wolno wstaje. Olej 10w40 i założony krótszy filtr oleju

Widać ten typ chyba po prostu tak ma, że trochę zawyża ...
są:
1991 LZ3T 80 B3 quattro PM
2002 LZ9W S3 AMK
2006 A22 BMW 120d

były:
1981 L97A Scirocco GT JB
1984 L90E Scirocco GT EW
1986 LB7V Scirocco GT 16V KR :cry:
1990 LA5U Scirocco GT2 JH
1995 pomarańczowy Żuk A11B współwłaściciel :)
2001 LC9Z Golf GTi AUM
2002 3L5 Corolla 2.0 D-4D
2005 A22 BMW 118d
Awatar użytkownika
Mowad
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2421
Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Nasza telewizyjna Scala, 6A + blos

Post autor: Mowad »

Moj zdaje sie zrobilo autogauge, chociaz pewnie wszystko to to samo tylko znaczki nabijaja inne :)

Edit: a jednak faktycznie to firma ket. Czyli chinczyki podrabiaja juz samych siebie :)
------------------->Obrazek<-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Awatar użytkownika
Sławek
Maniak
Maniak
Posty: 1552
Rejestracja: 30 lis 2007, 20:44
Model: Scirocco II
Numer GG: 6229661
Lokalizacja: Kraśnik Lub.

Re: Nasza telewizyjna Scala, 6A + blos

Post autor: Sławek »

Michal wkrec manometr w glowice, pozniej w blok i bedziesz wiedzial co sie dzieje w calej magistrali.

Dobry wkrecany manometr mozna kupic za niewielkie pieniadze.
Obrazek
Awatar użytkownika
Mowad
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2421
Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Nasza telewizyjna Scala, 6A + blos

Post autor: Mowad »

Tak zrobie. Ten wskaznik to dla spokoju sumienia zebym widzial w trakcie jazdy co sie dzieje.
------------------->Obrazek<-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Awatar użytkownika
Mowad
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2421
Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Nasza telewizyjna Scala, 6A + blos

Post autor: Mowad »

Wczoraj zamieniłem ten wskaźnik na inny egzemplarz w ramach reklamacji, bo coś się potrafił zawiesić i nie działał płynnie. I nowy egzemplarz pokazuje o 1 bar mniej w całym zakresie temperatur :) Więc chyba wiarygodność marna rzeczywiście, normalny manometr już idzie paczką wtedy sobie porównam wskazania.
------------------->Obrazek<-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Awatar użytkownika
Mowad
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2421
Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Nasza telewizyjna Scala, 6A + blos

Post autor: Mowad »

Wkręciłem manometr, ale w głowicy ciekło to połączenie jak wściekłe, więc wkręciłem do podstawy filtra oleju, obok tego gdzie jest ten chiński czujnik. I kurna, powiem Wam, ze to co pokazuje ten chińczyk to jest jakiś dramat.
Gdy ciśnienie oleju jest wysokie, na zimnym oleju czy na wyższych obrotach to zawyża ponad 1,5 bara, za to gdy spadnie poniżej 2 bar to zaniża o 1 bar.
Sprawdziłem z ciekawości też kompresorem sam manometr i wskazania pokrywają się z tym co mam na manometrze w kompresorze, więc chyba jednak te są właściwe.

Złożyłem parę fotek do kupy, co by było widać jak to przekłamuje:
https://youtu.be/oCsXciGQzmg
------------------->Obrazek<-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Awatar użytkownika
Mowad
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2421
Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Nasza telewizyjna Scala, 6A + blos

Post autor: Mowad »

Cztery pory roku nasze Scirocco spędziło tak:
https://www.youtube.com/watch?v=XAOQ0JK8cgI

Najdłużej składany filmik w mojej karierze filmowca amatora :)
------------------->Obrazek<-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Awatar użytkownika
Gółek
Maniak
Maniak
Posty: 1608
Rejestracja: 02 gru 2007, 11:20
Model: Scirocco II
Numer GG: 4967939
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Nasza telewizyjna Scala, 6A + blos

Post autor: Gółek »

Pięknie Ci te filmy wychodzą.
Z każdym kolejnym widać nabyte doświadczenie w temacie.
Przyjedź kiedyś tym autkiem do mnie,nakręcisz coś wspólnie z moim dziadkiem :)
Pozdrawiam
Tomek (vw@maniak)
Scirocco MK I 77' EG
Scirocco MK II 86'GTX 16V
Scirocco MK II 91' GT II-od 26 lat nieustannie w przydomowym garażu .
VW High UP!
Awatar użytkownika
kalina
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 747
Rejestracja: 01 wrz 2008, 22:03
Numer GG: 4071188
Lokalizacja: Płock

Re: Nasza telewizyjna Scala, 6A + blos

Post autor: kalina »

jak z perspektywy czasu oceniasz robotę programu samochód marzeń?
Jesteś zadowolony, jakieś druty porobili poza tym o czym pisałeś na początku po odebraniu auta?
Awatar użytkownika
Mowad
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2421
Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Nasza telewizyjna Scala, 6A + blos

Post autor: Mowad »

Po poprawkach prawie wszystko się trzyma jak należy, więcej drutów nie znalazłem.
------------------->Obrazek<-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Awatar użytkownika
Mowad
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2421
Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Nasza telewizyjna Scala, 6A + blos

Post autor: Mowad »

Mały update, bo ostatnio było trochę czasu podłubać przy aucie.
Wymieniłem środek z zegarów, ten fragment z kontrolkami, puki co nie brzęczą i kontrolka oleju nie mruga bez potrzeby.

Rozpadły mi się też mocowania amortyzatorów Febi, w sensie popękała ta guma. Miały jakieś 2tyś km przebiegu :/
Obrazek

kupiłem kolejne Febi, zobaczymy jak długo wytrzymają, jak znowu się sypną, to trzeba będzie zmienić firmę.
Obrazek

Okazyjnie się trafiła rozpórka dolna przód, więc wziąłem i założyłem.
Obrazek

Po raz kolejny zalało mi przekaźnik od długich świateł, bo niefortunnie je zrobiłem w poziomie za lampą i przed aku, więc przy deszczu trochę na nie chlapało. Rozebrałem więc znowu tą instalację dorabianą, znalazłem fajną modułową skrzynkę na przekaźniki i bezpieczniki i zrobiłem to bardziej z głową - światła mijania na osobnych przekaźnikach dla prawej i lewej lampy, długie na jednym przekaźniku z podwójnym wyjściem i dołożyłem halogeny Hella też z dodatkowym przekaźnikiem.
Fajnie, że fabryka wypuściła we wiązce, w komorze wtyczkę do halogenów (była pod serwem), więc mogłem to zrobić na oryginalnym włączniku, z którego idzie sygnał na przekaźnik i nie przebijać się do kabiny z dodatkowym kablem.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Do halogenów w komplecie były osłony, które najbardziej mi się z tego wszystkiego podobają :)
Obrazek

Przy okazji wywaliłem to wiecznie rdzewiejące ucho do holowania w zderzaku, w zamian dałem taki pasek co to mówią na niego "tow strap", jest zwinięty nad halogenem, nie rzuca się w oczy, w razie potrzeby można go rozwinąć i się holować.
------------------->Obrazek<-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
ODPOWIEDZ