GT2 LA9V

Pochwal się swoim Scirocco.
Awatar użytkownika
Sławek
Maniak
Maniak
Posty: 1552
Rejestracja: 30 lis 2007, 20:44
Model: Scirocco II
Numer GG: 6229661
Lokalizacja: Kraśnik Lub.

Re: GT2 LA9V

Post autor: Sławek »

Kontrolowałem kiedys jeden bęben w jakims tam starym golfie. Wszystko było ok i tylko umyłem wszystko benzyno. W miedzyczasie wypadło mi kilka spraw i musiałem to zostawic do rana. Co się okazało? Benzyna rozpuściła klej pod okładzinami...
Obrazek
Awatar użytkownika
obar
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 4496
Rejestracja: 16 paź 2007, 23:16
Model: Scirocco II
Numer GG: 5123300
Lokalizacja: Słupsk

Re: GT2 LA9V

Post autor: obar »

Kamil pisze:tylne zaciski hamulcowe grupy VAG słynne są z tego, że dźwigienki od ręcznego zawsze stoją na dębowo. Podobno te nowsze, amelinowe, trochę mniej, ale te stare zawsze (mam ten problem w Audi teraz).
Dokładnie tak. Bębny w dobrej kondycji poprawnie zmontowane i dbane (jazda bez zaciągniętego ręcznego) wytrzymają praktycznie do końca żywota auta.
Zaciski faktycznie maja wadę, że się dźwigienka zapieka bo jest na zewnątrz i to jest duży błąd nie do końca przemyślanej konstrukcji VAG, ale ponoć golf 3 ma link wchodzące w zacisk i tam problemu takowego nie ma. Może warto sprawdzić i takie założyć.
SOME DO DRUGS, OTHERS DO BOTTLES.
I SOLVE MY PROBLEMS WITH WIDE OPEN THROTTLES!

Szeroki MKII 2.0 16V
Awatar użytkownika
ozi1123
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 315
Rejestracja: 27 lis 2009, 18:11

Re: GT2 LA9V

Post autor: ozi1123 »

Dobrze ze sie nic tobie nie stalo. Auto zawsze mozna naprawic.
Awatar użytkownika
spirit
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2763
Rejestracja: 01 gru 2007, 20:27
Model: Scirocco II
Numer GG: 8805675
Lokalizacja: WOR

Re: GT2 LA9V

Post autor: spirit »

Żeliwne zaciski na tył Lucas 38, które mają dźwignię ręcznego w osi tłoczka są ok. Nie zapiekają się a miałem najpierw używki ze szrotu, i gdyby nie krzywa oś tłoczka w jednym zacisku to bym je miał do tej pory. Od kilku lat nówki i dalej bez problemu, problem dotyczył starszego modelu Girling 36 gdzie oś ręcznego jest poprzecznie do osi tłoczka.
Było: 91 GT II LC6V JH RIP
Jest: 90 GT II L90E 2.0 PB + BLOS
Jest: 82 1.8 ABS + BLOS

ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
voo
Pisarz
Pisarz
Posty: 1358
Rejestracja: 01 gru 2007, 09:07
Model: Scirocco II
Lokalizacja: FZ

Re: GT2 LA9V

Post autor: voo »

było minęło. dobrze, że skończyło się tylko na strachu. odwlekałem temat zmiany hamulców na tarcze i to jest ten moment. a czy były bębny robione ? były na samym początku kompleksowo. czyli jakieś 8-9 lat temu. od tamtej pory tam nie zaglądałem bo i auto zrobiło znikomy przebieg. podpowiedzcie.. myślałem o przodzie od Omy ale nie wejdzie mi Cup na zestaw 280. Na pewno Espero ma przód 256.. skoro to oplopodobny to podejdzie to to do sroki ? do tyłu mam zaciski, tzn. całą belkę od polo z 14go roku ale nie przyglądałem się zaciskom. Dziś je odkręcę i wrzucę foto.. może coś doradzicie.
365 dni obsesyjnie.
Kamil_DG
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 689
Rejestracja: 30 lis 2007, 18:46
Model: Scirocco II
Numer GG: 4227574

Re: GT2 LA9V

Post autor: Kamil_DG »

Ja bym sie w te oplowskie chyba nie pchal. Mialem 256 w nexii 16v i tam tylko 90 koni bylo a hamowalo moim zdaniem sporo slabiej niz srokowe 239. Pewnie pompy tez kwestia. Co do tylu to od razu najlepiej dac aluminiowe z golfa 4/leona i problem z glowy, tylko wezyki z passata b5 tzreba dac te elastyczne. Do sroki wlozylem zeliwne, sam regenerowalem wszystko rozbieralem i czyscilem najdrobniejsze elementy i jedna strona mi sie zapiekla po 3 latach, a przebiegu moze z 2-3 tys km bylo. W corrado tez mam jedna strone zapieczona i nawet nie rozbieram tego, tylko od razu wkladam z leona.
Awatar użytkownika
Sławek
Maniak
Maniak
Posty: 1552
Rejestracja: 30 lis 2007, 20:44
Model: Scirocco II
Numer GG: 6229661
Lokalizacja: Kraśnik Lub.

Re: GT2 LA9V

Post autor: Sławek »

Ja mam zaciski z Lanosa (chyba te same co w oplu) i co do jakosci hamowania jest ok ale jakosc materiału... hmm 50 km spokojnym tempem i koła całe czarne.
Obrazek
Awatar użytkownika
Mowad
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2421
Rejestracja: 03 gru 2007, 18:21
Model: Scirocco II
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: GT2 LA9V

Post autor: Mowad »

To raczej wina materiału z którego zrobiono klocki ze mocno pylą, a nie zacisków czy systemu opla, vw czy daewoo. Co do hamowania 280mm - jak sie zwieksza mocno srednice tloczka w zacisku to pompa jakas mala moze tego nie ogarnac.
------------------->Obrazek<-------------------
Nasza Scala na forum i w TV - Teleekspress 2010, TVN Turbo 2012, TVN Turbo 2013
Awatar użytkownika
voo
Pisarz
Pisarz
Posty: 1358
Rejestracja: 01 gru 2007, 09:07
Model: Scirocco II
Lokalizacja: FZ

Re: GT2 LA9V

Post autor: voo »

właśnie co wykopałem belkę. czy o tych zaciskach mówiliście ?

Obrazek

Obrazek
365 dni obsesyjnie.
Awatar użytkownika
Sławek
Maniak
Maniak
Posty: 1552
Rejestracja: 30 lis 2007, 20:44
Model: Scirocco II
Numer GG: 6229661
Lokalizacja: Kraśnik Lub.

Re: GT2 LA9V

Post autor: Sławek »

Mowad pisze:To raczej wina materiału z którego zrobiono klocki ze mocno pylą, a nie zacisków czy systemu opla, vw czy daewoo. Co do hamowania 280mm - jak sie zwieksza mocno srednice tloczka w zacisku to pompa jakas mala moze tego nie ogarnac.
Zgadza się Mowad. Chodziło mi o fakt, iż trudno dostac jakies dobre klocki do lanosa.
Obrazek
Kamil_DG
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 689
Rejestracja: 30 lis 2007, 18:46
Model: Scirocco II
Numer GG: 4227574

Re: GT2 LA9V

Post autor: Kamil_DG »

voo pisze:właśnie co wykopałem belkę. czy o tych zaciskach mówiliście ?

Obrazek

Obrazek

Tak, z takimi powinien byc spokoj na dlugo.
Awatar użytkownika
voo
Pisarz
Pisarz
Posty: 1358
Rejestracja: 01 gru 2007, 09:07
Model: Scirocco II
Lokalizacja: FZ

Re: GT2 LA9V

Post autor: voo »

ok to jedno wiem. pójdę trochę na łatwiznę bo nie mam czasu szukać.. jakich części i od jakiego auta potrzebuje żeby zagrało to w sroce ?
365 dni obsesyjnie.
Kamil_DG
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 689
Rejestracja: 30 lis 2007, 18:46
Model: Scirocco II
Numer GG: 4227574

Re: GT2 LA9V

Post autor: Kamil_DG »

Zaciski golf 4/Leon, wężyki elastyczne z Passata b5, czopy z jarzmami z jakiegoś golfa 2 albo 3 z tarczami. I osłony chyba z golfa 3 najłatwiej znaleźć jakieś jeszcze zdrowe. Ja tez wymieniałem te sztywne przewody od belki bo one dochodziły do samych bębnów i były moim zdaniem za długie przy tarczach ale większość ludzi tego nie rusza tylko wygina żeby nie przeszkadzało. No i jak na przód tez coś mocniejszego to pompę by wypadało wymienić. No albo chociaż same korektory na tył żeby za mocno nie łapał. Ja mam z 16V ale to ciężko znaleźć, na forum tu było pisane ze z jakiejś skody kombi ponoć można wlozyc.
Awatar użytkownika
Sławek
Maniak
Maniak
Posty: 1552
Rejestracja: 30 lis 2007, 20:44
Model: Scirocco II
Numer GG: 6229661
Lokalizacja: Kraśnik Lub.

Re: GT2 LA9V

Post autor: Sławek »

Skoda felicia kombi (wersja z korektorami wkrecanymi w pompe - były tez na belce). Ja mam o kilku lat i bardzo fajnie sie to wszystko zgrało. Pompa 22 mm z golfa gti (dostepna w kazdym sklepie).

Oryginalnych lepiej nie zostawiac. Mają różnice 20 jednostek ciśnienia przy pełnym nacisku hamulca.
Obrazek
Awatar użytkownika
Sławek
Maniak
Maniak
Posty: 1552
Rejestracja: 30 lis 2007, 20:44
Model: Scirocco II
Numer GG: 6229661
Lokalizacja: Kraśnik Lub.

Re: GT2 LA9V

Post autor: Sławek »

Dobrze jest tez obrócić zacisk (tak jak w scirocco 16v ). Od dołu w belce masz oryginalne otwory zeby przymocowac przewód elastyczny z metalowym.
Obrazek
ODPOWIEDZ