Dyźkowe Scirocco II 2.0 16V zasilane 4 gaźnikami Keikhin


Moje Scirocco kupiłem w 2002r. Posiadało wówczas silnik (FR) o pojemności 1,6 i mocy 85 KM. Po roku doszedłem do wniosku, że czas na zmiany i tak oto powstał projekt, którego realizacja zajęła mi 4 miesiące. Obecnie pod maską mojego furacza bije serducho o pojemnosci 2 litrów z 16 zaworami zasilane 4 gaźnikami Keikhin.

Silnik 2.0 16V (9A) pochodzi z bogatej palety silników VW. Przy przekładaniu silnika nie było prawie żadnych problemów, ponieważ większość silników grupy VAG posiada jednakowe mocowania. Cała zabawa zaczęła się dopiero później…

Po zakupie motoru zrzuciłem z niego kolektor dolotowy i cały osprzęt związany z zasilaniem wtryskowym. W miejsce fabrycznego kolektora dolotowego został dorobiony kolektor z aluminium, na który bezpośrednio założone zostały 4 gaźniki poziomego przepływu japońskiej firmy Keikhin pochodzące z motocykla Kawasaki GPZ 550. Głowica także została gruntownie zmodyfikowana. Kanały dolotowe zostały powiększone i wypolerowane. Gniazda zaworów ssących także zostały powiększone, a fabryczne zawory zastąpione zostały zaworami o większej średnicy. Zawory wydechowe pozostały bez zmian. Cala głowica została splanowana o. 1,5mm.

Gaźnik w silniku FR zasilany był przez pompę mechaniczną zainstalowaną przy bloku. Przy silniku 9A nie było możliwości założenia takiej pompy, a paliwo nie mogło być podawane pod zbyt dużym ciśnieniem. Rozwiązaniem dla tego problemu okazała się być elektryczna pompa podająca od VW Polo.

Układ wydechowy wykonany jest ze stali nierdzewnej (poza tłumikiem końcowym). W miejsce fabrycznego żeliwnego kolektora wydechowego założony został rurowy kolektor sportowy (4-2-1).

Przy układzie gaźnikowym powstał problem z odpowietrzeniem skrzyni korbowej, ponieważ ze względu na precyzję mechaniki w gaźniku nie można było wprowadzić oparów oleju do puszki filtra powietrza. Problem ten rozwiązałem poprzez zastosowanie odmy (własnego pomysłu) do której wprowadzane są opary, a następnie po skropleniu olej powraca do silnika.

Chłodnica ze starego silnika zastąpiona została przez znacznie większą chłodnice od Golfa TD. Fabryczna wodna chłodnica oleju zastąpiona została przez chłodnice powietrzna.

Skrzynia biegów została jeszcze od silnika 1,6 ale będzie musiała doczekać się wymiany, ponieważ pierwsze dwa biegi są zdecydowanie zbyt krótkie…;) Układ napędowy także pozostał bez zmian.

Jeżeli chodzi o koszty całej operacji to w pewnym momencie po prostu przestałem to liczyć..;)

Wielkie podziękowania dla Wszystkich, którzy w jakikolwiek sposób przyczynili się do powstania tego projektu.
Pozdrawiam
Dyziek

Poniżej zdjęcia efektu końcowego. Więcej zdjęć wkrótce, jak tylko je przeskanujemy.

Maszynownia w pełnej gali Gazniki Keikhin Baran Uklad wydechowy
Komora silnika Odma Akumulator z pozłacanymi klemami

.